Komunikācijas prasmes

Kā izmantot komunikācijas prasmes, lai panāktu, ko vēlies?

Spēja komunicēt ir viena no svarīgākajām cilvēka spējām, kas vajadzīga, lai nodrošinātu efektīvu sadzīves norisi katru dienu. Labas komunikācijas prasmes ir teju vai galvenais, lai Tu dzīvē iegūtu visu, ko vēlies, un visu, kas Tev ir vajadzīgs, maksimāli vieglā un vienkāršā veidā, un, jo labāka un spēcīgāka ir Tava komunikācija, jo vieglāk Tev ir panākt sev vēlamo. Kas īsti ir komunikācijas prasmes, kas ir komunikācijas šķēršļi, kā padarīt savu komunikāciju labāku un citu svarīgu informāciju uzzini šī raksta turpinājumā!

Kas ir komunikācijas prasmes?

Pirms novērtēt savas komunikācijas spējas, jānoskaidro, kas tās īsti ir. Komunikācijas prasmju sarakstā ir ierindojamas tādas spējas kā:

  • prasmi pamatot savus uzskatus, viedokli;
  • spēju pārliecināt un argumentēt savu viedokli;
  • atrisināt konfliktus;
  • spējas sastrādāties komandā vai strādāt vienatnē;
  • oratora spējas, prasmes pasniegt klausītājiem informāciju;
  • lietišķā etiķete u.c.

Nav iespējams atstrādāt komunikatīvās prasmes līdz absolūtai perfekcijai, toties ir iespējams uztrenēt savas spējas tiktāl, ka Tavās komunikatīvajās izpausmēs nerodas komunikatīvās barjeras.

Kas ir komunikācijas barjeras?

Ir trīs komunikācijas barjeru veidi –  nesapratne, autoritāte un izvairīšanās. Turpinājumā mazliet vairāk par katru no tām.

Izvairīšanās

Izvairīšanās barjera var izpausties arī neuzmanības veidā. Šī te barjera rodas tad, ja Tavs sarunas biedrs vai auditorija, ar ko Tu runā, Tevi redz kā bīstamu, draudīgu personu, ienaidnieku vai personu, kas nevēl viņiem labu.

Autoritāte

Klausītāji Tev uzticas vai neuzticas nevis tādēļ, ka Tu varētu sniegt nepatiesu, nederīgu informāciju, bet gan izvērtējot Tevi kā personu – vai Tev var uzticēties, vai Tu patīc klausītājam vai klausītāju grupai.

Nesapratne

Ir četru veidu nesapratnes barjeras – fonētiskā, semantiskā, stilistiskā un loģiskā. Fonētiskā nesapratnes barjera rodas tad, ja Tu runā klausītājiem svešā valodā, pārāk ātri, neskaidri, norij galotnes, runā ar lielu akcentu vai kā citādi padari Tevis radītās verbālās skaņas neuztveramas, nesaprotamas. Turpretī semantiskā nesapratnes barjera rodas, ja informācija, ko Tu pasniedz, nav saprotama no satura viedokļa – Tu runā par svešu tēmu vai ar terminiem un jēdzieniem, ko auditorija vai sarunas biedrs nesaprot. Stilistiskā nesapratnes barjera rodas tad, ja stils un forma, kādā Tu pasniedz informāciju, nav pieņemama klausītājiem, savukārt loģiskā nesapratnes barjera parādās tad, kad klausītāji nespēj pieņemt un uztvert Tavus argumentus un Tavu loģiku.

Vai CV jāraksta par komunikācijas prasmēm?

Piedāvājot savu kandidatūru darba devējam, komunikācijas prasmes CV ir vēlams iekļaut, jo tas palīdzēs Tavam potenciālajam nākamajam darba devējam labāk Tevi izprast un ātrāk izpētīt Tavu kandidatūru piedāvātajam amatam, kas nozīmē ātrāku atbildi, aicinājumu uz darba interviju un, ja intervijas laikā apstiprināsies tas, ko CV esi rakstījis sadaļā “Manas komunikācijas prasmes”, arī ātrāk iegūt kāroto darba vietu.

Kā uzlabot komunikācijas prasmes?

Komunikācijas spēju var attīstīt jau no brīža, kad bērns sāk runāt pilnos teikumos, līdz pat sirmam vecumam. Lai to paveiktu, lieti noderēs, piemēram, komunikācijas prasmes kursi Personības pilnveidošanas centrā (NLP centrs).

Kā izmantot komunikācijas prasmes, lai iegūtu, ko vēlies?

Kā iepatikties cilvēkiem? Kā kļūt par labu sarunu biedru? Kā ieinteresēt cilvēkus? Kā ievirzīt klausītājus Tavā domu gultnē? Ar komunikācijas maģiju! Ir trīs maģiski zelta likumi:

  • esi labs klausītājs – nepārtrauc, klausies, lai izprastu nevis lai atbildētu, uzdod precizējošus jautājumus, izrādi interesi;
  • kļūsti par spoguli – cilvēkiem jau dabiski ir spoguļneironi, kas liek spoguļot sarunu biedra žestus, pozu, balss tembru un runas stilu – nebloķē to, šī spoguļošana Tevi padara simpātiskāku sarunas partnerim;
  • pārfrāzē – apstiprinot sarunas biedra teikto, to pārfrāzējot un atkārtojot, it kā izrādot savu piekrišanu, Tu iegūsi lielāku uzticību un simpātijas.

Protams, cieni sarunas biedru, neizmanto telefonu, ja tas nav vajadzīgs sarunas nolūkos, izmanto atvērtu ķermeņa valodu un Tu kļūsi par komunikācijas meistaru!